O2 v reklamách neříká ALE...

DŮLEŽITÁ UPOZORNĚNÍ: Tento dokument je z archivu na www.wifimorava.com (+420-776-206200) . Za obsah článků jiných autorů a správnost případných informací v nich obsažených neručíme. Pokud byl znám zdroj článku, byl vždy uveden.



12.09.2006 vyšel zajímavý článek na www.soucek.estranky.cz , který Vám v plném znění přinášíme i na našich stránkách:

Ve svých reklamách na internet uvádí náš nejsilnější operátor na trhu O2 různá zajímavá čísla co se rychlostí a cen týče. ALE všechno má svá "ale"  jak si například člověk, který není připojený k internetu zjistí, že nabízená rychlost 512kbps/128kbps za  474,81Kč (+ paušál za pevnou linku.403,41Kč dohromady tedy 878,22Kč) má takzvanou agregaci 1:50?  To se totiž z reklamy vyčíst nedá a zjistí to zákazník buď tak že se koukne na detailní podmínky na WEBu O2 (jak ale když nemá internet) a nebo až si službu objedná. Agregace znamená že se o tuto rychlost můžete dělit s až 50-ti zákazníky! 

Pro srovnání. Kdybych postpoval stejným způsobem jako O2 a uplatňoval agregaci 1:50 tak pomocí kapacity páteřní linky do Rudíkova jakou mám k dispozici, bych připojil (3Mbps / 512kbps)*50  = 300 klientů. Nepředstavitelné že?

Další věcí kterou v reklamě nelze nalézt je tzv. FUP neboli Fair User Policy tento výraz znamená že pokud stáhnete objem dat 1GB v daném měsíci se nedostanete na rychlost vyšší než 128kbps. 

Proč toto firma O2 dělá? Asi proto že v České republice je největší počet zákazníků připojených k internetu technologií Wi-Fi v přepočtu na velikost území a to z celé Evropy!  Toto značně krátí zisky molocha O2.

Firma jenž si může dovolit takovou masivní reklamu a ještě propagovat zavádějící údaje je svým způsobem podrazem na případné zákazníky.

Zdroj: http://www.soucek.estranky.cz/clanky/nezarazene/o2-v-reklamach-nerika-_ale_