Přihlášení | |
Registrace
Doba přihlášení | Nepřihlášen | Práva uživatele | A | Máte právo číst | 1 z 985 článků | OnLine Návšt. | A | B |
C | D | E |
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | Celkem OnLine | 1 | Celkem návštěvníků | 9749268
|
|
HELP pro klienty | |
Novinky | |
01.01.2021: !!! Nejdůležitější dokumenty sítě !!! Nové dokumenty na jedné stránce - (Všeobecné podmínky, Zásady zpracování osobních údajů, Pravidla poskytování internetových služeb, Návrh smlouvy, Reklamace služeb) Viz. vpravo nahoře první článek Reklamace služeb - Novela zákona č. 634/1992 Sb. zavedla alternativní mimosoudní řešení sporů mezi spotřebitelem (klientem/ zákazníkem/ uživatelem) a podnikatelem (poskytovatelem) a to obecně u České obchodní inspekce (ČOI) a v případě telekomunikací (poskytování internet. služeb) u Českého telekomunikačního úřadu (ČTU). Uživatel tak má možnost se v případě sporu s poskytovatelem obrátit na Český telekomunikační úřad a to zejména v případech uznání reklamace dodávané služby apod. V tomto směru budou upraveny i všeobecné podmínky. O této změně Vás budeme informovat. V konečném důsledku nemají tyto informace žádný vliv na chod připojení, pouze Vás tímto informujeme o možnosti řešení případných sporů.
15.08.2016: Prohlášení o používání cookies - Pokud s použitím cookies nesouhlasíte na našich stránkách okamžitě Pokud s použitím cookies nesouhlasíte na našich stránkách okamžitě z nich odejděte - nemáte právo je číst a používat!!!
Co jsou cookies
Cookies jsou krátké textové soubory vytvářené webovým serverem a ukládané ve Vašem počítači prostřednictvím prohlížeče. Když se později vrátíte na stejný web, prohlížeč pošle uloženou cookie zpět a server tak získá všechny informace, které si u vás předtím uložil. Cookies využívá pro svou činnost naprostá většina webových stránek.
Jak se dělí cookies
Cookies lze rozdělit podle toho, kdo je k Vám na web umisťuje, tj. na:
Cookie první strany (first party cookie) – jejich platnost je omezena na doménu webu, který prohlížíte. Tyto cookies jsou považovány za bezpečnější.
Cookie třetí strany (third party cookie) – jsou umístěny pomocí skriptu z jiné domény. Uživatele tak lze sledovat napříč doménami. Používají se často pro vyhodnocení účinnosti reklamních kanálů.
Podle trvanlivosti lze cookies rozdělit na:
Krátkodobé (session cookie) – vymažou se z vašeho počítače po zavření prohlížeče.
Dlouhodobé (persistent cookie) – po zavření prohlížeče zůstávají zachovány, vymažou se teprve po uplynutí velmi dlouhé doby (ta záleží na nastavení Vašeho prohlížeče a nastavení cookie). Můžete je také ručně odstranit.
K čemu cookies používáme
Na našem webu používáme tyto cookies:
Technické – první strany, krátkodobé. Zajišťují základní technickou funkčnost webu, tj. přihlašování, využívání služeb apod.
Google Analytics – první strany, dlouhodobé. Jsou využity ke generování anonymních statistik o používání webu.
Hotjar – první strany, krátkodobé i dlouhodobé. Pro analýzu návštěvnosti a zlepšení ovladatelnosti tohoto webu používáme nástroj Hotjar.
Do cookies nikdy neumisťujeme citlivá nebo osobní data.
Jak lze upravit využívání cookies
Vymazání
Vymazat můžete cookies ve Vašem prohlížeči – zpravidla bývá umístěno v „Historii“ navštívených stránek.
Blokování
Prohlížeče umožňují umísťování cookies na Vás počítač zablokovat. V takovém případě bude ale funkcionalita těchto stránek omezena. Informace o nastavení ukládání souborů cookies ve Vašem prohlížeči najdete na stránkách poskytovatele konkrétního prohlížeče:
Chrome
Firefox
Internet Explorer
Android
Další informace o cookies a jejich využití najdete na stránkách AboutCookies.org
Tento web používá Google Analytics
Tato stránka používá službu Google Analytics, poskytovanou společností Google, Inc. (dále jen "Google"). Služba Google Analytics používá souborů cookies. Informace o užívání stránky spolu s obsahem souboru cookie bude společností Google přenesen a uložen na serverech ve Spojených státech. Google bude užívat těchto informací pro účely vyhodnocování užívání stránky a vytváření zpráv o její aktivitě, určených pro její provozovatele, a pro poskytování dalších služeb týkajících se činností na stránce a užívání internetu vůbec. Google může také poskytnout tyto informace třetím osobám, bude-li to požadováno zákonem nebo budu-li takovéto třetí osoby zpracovávat tyto informace pro Google.
Služba Google Analytics je rozšířena o související reklamní funkce poskytované společností Google, a to:
přehledy zobrazení v reklamní síti Google,
remarketing (zobrazování reklam v obsahové síti na základě zhlédnutých produktů),
rozšířené demografické přehledy (reportování anonymních demografických dat).
Více informací o zpracování a využití dat najdete ve smluvních podmínkách společnosti Google
Jak zakázat sledování Google Analytics
Pokud nechcete poskytovat anonymní data o používání webu službě Google Analytics, můžete použít plugin poskytovaný společností Google. Po nainstalování do Vašeho prohlížeče a aktivaci nebudou dále data odesílána.
15.03.2015: !!! DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ !!! Oznamujeme, že Váš současný poskytovatel internetového připojení, Roman Lukša, se sídlem Nám. Dr. E. Beneše 5, Kojetín změnil právní formu na právnickou osobu. Od 15. března 2015 je Vaším poskytovatelem internetového připojení jeho právní nástupce společnost WIFI MORAVA s.r.o. (IČ: 037 81 623), se sídlem Blatnická 4219/4, 628 00 Brno, Židenice, zapsaná u Krajského soudu v Brně, odd. C, vložka 86713.
Tímto dochází i ke změně účtu (nový účet je 260 074 0634 / 2010 FIO BANKA). Veškeré smluvní podmínky dle dosavadních smluv o poskytování internetového připojení zůstávají v platnosti beze změny včetně sjednané ceny za poskytnuté plnění. Dále upozorňujemem že dochází ke změně v používaných e-mailů. Od 15. března 2015 je používán nový e-mail info@wifimorava.com (tento e-mail prosím používejte v komunikaci s námi) a e-mail wifimorava@wifimorava.com NEPOUŽÍVEJTE - byl zrušen!!! Telefonní číslo +420-776-206200 zůstává a nemění se. Na tyto změny, byli zákazníci i dodavatelé již od konce roku 2014 upozorňováni.
Děkujeme za pochopení.
08.10.2012: Plánovaný výpadek internetu, z důvodu výpadku el. proudu Všem postiženým klientům na přerovsku (Horní Moštěnice, Přestavlky, Bochoř, Stará Ves, Kyselovice, Břest a přilehlého okolí) se omlouváme za plánovaný výpadek spojený s výpadkem el. proudu ve Staré Vsi u Přerova. Výpadek se uskuteční v uterý 9.10.2012 cca od 08.00 do 15.00 hodin. Všem postiženým klientů se prosím omlouváme za problémy s tím spojené.
12.06.2012: Plánovaný výpadek spojený s výměnou páteřního spoje Všem postiženým klientům na kojetínsku (Kojetín, Popůvky, Kovalovice, a přilehlého okolí) se omlouváme za výpadek spojený s výměnou hlavního routeru, který byl poškozen po intentzivní bouřce. Výpadky se uskuteční ve čtvrtek 13. a 14.06.2012 od 23.00 do 04.00 hodin. Všem postiženým klientů se prosím omlouváme za problémy s tím spojené.
16.12.2011: Plánovaný výpadek spojený s výměnou páteřního spoje Všem postiženým klientům na přerovsku (Přerov, Horní Moštěnice, Přestavlky, Bochoř, Stará Ves, Kyselovice, Břest a přilehlého okolí) se omlouváme za plánovaný výpadek spojený s upgradem p8te5n9ho spoje. Výpadky se uskuteční ve čtvrtek 16.12.2011 cca od 10.00 do 19.00 hodin. Všem postiženým klientů se prosím omlouváme za problémy s tím spojené.
08.07.2010: Plánovaný výpadek spojený s výměnou páteřního spoje Všem postiženým klientům na přerovsku (Přerov, Horní Moštěnice, Přestavlky, Bochoř, Stará Ves, Kyselovice a přilehlého okolí) se omlouváme za plánovaný výpadek spojený z výměnou zařízení. Výpadky se uskuteční ve čtvrtek 9.7.2010 cca od 15.00 do 18.00 hodin. Všem postiženým klientů se prosím omlouváme za problémy s tím spojené.
06.07.2010: Neplánovaný výpadek 6.7.2010 - bouřka Všem postiženým klientům na přerovsku (Přerov, Horní Moštěnice, Přestavlky, Bochoř, Stará Ves, Kyselovice a přilehlého okolí) se omlouváme za neplánovaný výpadek spojený s bouřkou po dobu asi od 17.30 - 21.00 hodin.
10.06.2010: UPOZORNĚNÍ - PLÁNOVANÁ ODSTÁVKA INTERNETU Všem postiženým klientům na přerovsku (Přerov, Horní Moštěnice, Přestavlky, Bochoř, Stará Ves, Kyselovice a přilehlého okolí) se omlouváme za plánovaný výpadek spojený z výměnou zařízení. Výpadky se uskuteční ve čtvrtek 10.06.2010 cca od 22.30 do 24.00 hodin. Všem postiženým klientů se prosím omlouváme za problémy s tím spojené.
17.11.2009: UPOZORNĚNÍ - PLÁNOVANÁ ODSTÁVKA INTERNETU Všem postiženým klientům na přerovsku (Přerov, Horní Moštěnice, Přestavlky, Bochoř, Stará Ves, Kyselovice a přilehlého okolí) se omlouváme za plánovaný výpadek spojený z výměnou zařízení. Výpadky se uskuteční ve čtvrtek 19.11.2009 cca od 21.00 do 01.00 hodin. Všem postiženým klientů se prosím omlouváme za problémy s tím spojené.
|
|
Odstraňování potíží a údržba Windows pro pokročilé uživatele.
Vydáno dne 27. 01. 2006 (12397 přečtení)
Počítačový začátečník, který potřebuje mít počítač PC v pořádku, by si měl radši údržbu objednat čas od času u odborníků a neměl by se v žádném př. pouštět do níže uvedených návodů a postupů, které by ho mohly stát ztrátu dat, či poškození hw (např. upgradem BIOSu apod.). Ne každý student a nebo Váš známí, či dokonce firma to umí dobře ! Pokud potřebujete odbornou pomoc obraťte se prosím na nás.
Chcete si objednat údržbu PC a nebo
zachránit data z havarovaného PC, kontaktujte nás ZDE.
Potíže s vypínáním
Pokud dojde v systému k chybě a pomocí kombinace kláves Ctrl+Alt+Del se nedaří
zobrazit dialogové okno Ukončit program, zkuste místo toho stisknout kombinaci
kláves Ctrl+Esc. Může se zobrazit nabídka Start, ze které můžete počítač
standardně vypnout a nemusíte využívat tlačítko Reset počítače.
Nezobrazování chybových zpráv při spouštění
Pokud se při spouštění počítače zobrazí chybová zpráva o nenalezení souboru
systémem Windows, nic se neděje. Pokuste se tento soubor vyhledat pomocí funkce
Najít systému Windows. Pokud jej naleznete, zkopírujte jej do složek Windows a
System. Pokud není hledání úspěšné, pokuste se vyhledat soubor na instalačním
disku CD-ROM se systémem Windows – pokyny pro nalezení a obnovení jednotlivých
souborů z disku CD-ROM jsou uvedeny níže.
Pokud nejste úspěšní a systém Windows se kromě zobrazení chybové zprávy úspěšně
spustí, zadejte v části Spustit nabídky Start příkaz regedit a stiskněte klávesu
Enter. V nástroji Editor registru hledejte daný soubor – pokud na něj naleznete
odkaz, proveďte export daného klíče a poté jej odstraňte.
Ve složce Windows nyní pomocí programu Poznámkový blok otevřete soubor system.ini
a hledejte daný soubor znovu. Pokud naleznete jakýkoli odkaz, uložte soubor s
názvem system.bak a zadáním středníku před odkaz jej zakažte. Soubor poté uložte
s názvem system.ini. Po restartování by se chybová zpráva neměla zobrazit. Pokud
potíže přetrvávají, obnovte pomocí nástroje Editor registru klíč a soubor system.bak
přejmenujte na system.ini. Vše by mělo pracovat stejně jako před provedením
změn.
Chybějící soubory zařízení
Pokud náleží chybějící soubor zařízení (má příponu VXD), vyzkoušejte odebrat a
přeinstalovat příslušný ovladač. To by mělo potíže vyřešit.
Potíže s nástrojem ScanDisk
Pokud nástroj ScanDisk nalezne na disku chyby, zeptá se, zda je chcete uložit.
Vždy je uložte, neboť mohou obsahovat důležité informace. Nyní přejděte do
kořenové složky pevného disku a v programu Poznámkový blok otevřete jakýkoli
soubor s názvem podobným FILE000.CHK. Pokud jsou v něm uvedené informace
zajímavé, soubor si ponechte, pokud ne, odstraňte jej a uvolněte tak místo na
disku.
Odstranění zablokování systému
Někdy se počítač z neznámých důvodů zablokuje. Předtím, než provedete jeho
restartování, vyzkoušejte ještě jednu možnost – ukončit aktuální úlohu.
Stisknutím kombinace kláves Ctrl+Alt+Del zobrazte dialogové okno Ukončit
program. Měli byste si všimnout, že program nebo úloha, která způsobuje potíže,
je doplněna informací ‘není odpověď’. Označte tuto úlohu a klepněte na tlačítko
Ukončit úlohu – pokud není funkční myš, použijte k přepínání mezi tlačítky
klávesu Tab a po označení tlačítka Ukončit úlohu stiskněte klávesu Enter.
Po několika sekundách (vyčkejte!) se zobrazí samostatné okno Ukončit úlohu s
informací, že daný program neodpovídá. Znovu klepněte na tlačítko Ukončit úlohu.
Systém Windows by měl úlohu ukončit a začít znovu pracovat správně. Pokud k tomu
nedojde, budete muset ručně restartovat počítač.
Důkladná odinstalace
Pokud jste odinstalovali nějaký program, mohly po něm v systému zůstat nějaké
soubory. Můžete využít komerční odinstalační nástroj, jako například AShampoo
Uninstaller (www.ashampoo.com), který pomůže s úklidem, nebo můžete vše provést
ručně.
Odinstalační nástroj může zobrazit upozornění na sdílené soubory. Pokud se tyto
soubory nachází ve složce odinstalovávaného programu, je bezpečné klepnout na
tlačítko Ano. Jestliže jsou umístěny ve složce Windows, klepněte na tlačítko Ne.
Po dokončení odinstalace je čas zkontrolovat, zda nějaké soubory nezůstaly v
systému. Nejprve zkontrolujte složku daného programu. Poté klepněte na tlačítko
Start a dále položku Programy a ověřte, zda v nabídce nezůstaly nějaké položky –
případně na ně klepněte pravým tlačítkem myši a klepnutím na příkaz Odstranit je
vymažte.
Nakonec je třeba vyčistit registr, pamatujte ale, že změnami v registru vlastně
zasahujete do klíčových součástí systému Windows. Odstraněním nesprávného klíče
můžete způsobit problémy systému Windows. V určitých vzácných případech můžete
dokonce znemožnit spuštění systému, takže před provedením jakýchkoli změn vždy
nejprve zazálohujte svá data.
Před změnou určitého klíče vždy nejprve vytvořte kopii jeho aktuálního stavu
pomocí příkazu Exportovat soubor registru v nabídce Registr… V případě potřeby
obnovení stačí poklepat na vytvořený záložní soubor. Úpravy registru můžete
provádět ručně, obvykle je ale snazší použít šikovný nástroj nazvaný EasyCleaner.
Jeho bezplatnou kopii si stáhněte z webu z adresy www.majorgeeks.com/download414.html
a poté jej nainstalujte. Klepněte na tlačítko Registry (Registr) a poté na
příkaz Find (Najít), který vyhledá nadbytečné položky registru. Odeberte
všechny, které souvisí s nedávno odinstalovaným programem.
Obnovení koše
Teoreticky je to těžké, nikoli však nemožné. Pokud jste přišli o ikonu koše,
nemusíte se obávat. V části Spustit nabídky Start zadejte příkaz regedit. Spustí
se nástroj Editor registru.
Přejděte ke klíči HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\
Desktop\NameSpace. V levém podokně klepněte pravým tlačítkem myši na klíč
NameSpace a v části Vytvořit zvolte položku Nový klíč. Nyní zadejte následující
řetězec přesně tak, jak je uveden (na jeden řádek bez mezer):
{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}. Poté stiskněte klávesu Enter.
V pravém podokně klepněte pravým tlačítkem na položku Výchozí a zvolte položku
Změnit. V dialogovém okně Upravit textovou hodnotu zadejte do pole Údaj hodnoty
název Koš (nebo jiný název, který chcete pro koš použít) a klepněte na tlačítko
OK. Ukončete nástroj Editor registru, klepněte na plochu a stisknutím klávesy F5
proveďte její obnovení. Ikona koše by se měla znovu zobrazit.
Vyprázdnění složky Temp
Sledujte složku Windows\Temp – pro všechny účty by měla být zcela prázdná, ale
soubory v ní zůstávají. Pravidelně ji ihned po spuštění systému Windows
kontrolujte a odstraňujte jakýkoli její obsah.
Aktualizace ovladačů
Kdy jste naposledy zjišťovali pomocí Internetu nové aktualizace? Před rokem?
Nikdy? Nyní je vhodný čas pro připojení a stažení posledních ovladačů pro váš
hardware – bude docházet k méně chybám a možná zjistíte i nárůst rychlosti
počítače.
Řešení potíží s tiskem
Máte potíže s tiskárnou? K řešení využijte Poradce při potížích s tiskem. Tento
poradce je standardní součástí Windows 98 – naleznete jej v nápovědě.
Vymazání seznamu Přidat nebo odebrat programy
Existují dva způsoby, jak ze seznamu Přidat nebo odebrat programy odstranit
neaktuální položky. Jednodušší je první – využijte nástroje TweakUI nebo
TweakAll. V nástroji TweakUI klepněte na kartu Add/Remove (Přidat nebo odebrat),
vyberte problematické položky a klepněte na tlačítka Remove (Odebrat) a Yes
(Ano).
Dalším způsobem je úprava registru. Spusťte nástroj Editor registru a přejděte
ke klíči HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows
\CurrentVersion\Uninstall. V levém podokně rozbalte klíč Uninstall, pravým
tlačítkem myši klepněte na položku, kterou chcete odstranit, a zvolte položku
Odstranit. Klepnutím na tlačítko Ano odstranění potvrďte. Tento krok opakujte
pro všechny problematické položky a poté ukončete nástroj Editor registru.
Zabránění počítači v připojení
Pokud se počítač pokouší po každém spuštění o připojení k Internetu, otevřete
panel Možnosti Internetu a poté klepněte na kartu Připojení. Za předpokladu, že
je připojen modem, se ujistěte, že je zaškrtnuté políčko Připojit se k síti
Internet pomocí modemu a poté klepněte na tlačítko Nastavení. Ve spodní části
dialogového okna se ujistěte, že není zaškrtnuté políčko Připojit se automaticky
a aktualizovat odebírané položky. Potíže by nyní měly být vyřešeny.
Nepořádek v registru
Dříve byla řeč o zálohování registru, ale co se stane, pokud je v registru
obsah, který systém Windows odmítne načíst? Před novou instalací systému Windows
zkuste následující postup: Počítač nejprve spusťte pomocí záchranné spouštěcí
diskety a poté zadejte následující příkazy (za každým z nich stiskněte klávesu
Enter):
C:
CD \Windows
attrib -r -h -s system.dat
attrib -r -h -s system.da0
ren system.dat system.bad
ren system.da0 system.dat
attrib -r -h -s user.dat
attrib -r -h -s user.da0
ren user.dat user.bad
ren user.da0 user.dat
Registr se tak obnoví do stavu, kdy se systém Windows naposledy spustil úspěšně.
Nelze odstranit soubory
Pokud máte v systému Windows soubory, které není možné odstranit, pravděpodobně
zjistíte, že obsahují neplatné znaky, které systémy DOS ani Windows
nerozpoznají. Dále zjistíte, že systém Windows nahradil tyto znaky znakem
podtržítka (_), nadále však odmítá soubor rozpoznat, pokud s ním chcete provádět
jakoukoli operaci, jako například přesouvání nebo odstranění.
Řešením je odstranění souboru bez odkazování na neplatné znaky. Otevřete
příkazový řádek systému DOS a pomocí příkazu CD přejděte do složky s těmito
soubory. Nyní využijete zástupné znaky – speciální znaky, při kterých bude
systém Windows neplatné znaky vynechávat a soubory bude možné odstranit. Pokud
například máte soubor s názvem ‘_play.txt’, měli byste jej odstranit pomocí
příkazu DEL ?play.txt. Soubory můžete také přejmenovat pomocí příkazu REN tak,
abyste k nim znovu získali přístup, a poté můžete pomocí příkazu DELTREE
odstranit složky.
Nahrazení chybějících souborů
Pokud se počítač nespustí z důvodu chybějících souborů, nemusela být instalace
systému Windows dokončena. Z instalačního disku CD-ROM spusťte příkaz setup.exe
a po dotazu instalačního programu vyberte možnost ověření souborů.
Zobrazení skrytých souborů
Někdy může dojít k poškození systémových souborů jako autoexec.bat a msdos.sys.
Ty by měly být k dispozici v kořenové složce spouštěcí jednotky nebo ve složce
Windows. Pokud je nemůžete najít, je pravděpodobné, že systém Windows je
nastaven na jejich skrytí. Otevřete okno Tento počítač a v nabídce Zobrazit
klepněte na položku Možnosti složky. Na kartě Zobrazit přejděte na položku
Skryté soubory. Ujistěte se, že je zaškrtnuté políčko Zobrazovat všechny
soubory, a poté klepněte na tlačítko OK.
Vytvoření bezpečného prostředí
Všichni víme, jak jednoduché je neúmyslně změnit nebo odstranit důležité
soubory. Pokud chcete soubory proti těmto událostem chránit, nastavte jim
atribut Jen pro čtení. Pravým tlačítkem myši klepněte na soubor, zvolte položku
Vlastnosti a na kartě Obecné se ujistěte, že v části Atributy je zaškrtnuté
políčko Jen pro čtení.
Opakované spuštění nástroje ScanDisk
Pokud nástroj ScanDisk oznámí existenci překřížených souborů, nabídne jejich
opravu, provede ji a při dalším spuštění celý tento proces opakuje, zůstaňte v
klidu. Při spouštění systému stiskněte klávesu F8 a zvolte možnost Jen systém
MS-DOS. Na příkazovém řádku nyní spusťte nástroj SCANDISK, který tento problém
vyřeší jednou provždy.
Zapomenuté heslo
Zapomněli jste heslo pro přihlášení k systému Windows? Nic se neděje. Systém
Windows používá tato hesla pouze pro identifikaci jednotlivých uživatelů a
úpravě různých nastavení. Řešení případu se zapomenutým heslem není naštěstí
těžké. V části Najít nabídky Start otevřete položku Soubory či složky a na
spouštěcím svazku vyhledejte soubory s příponou PWL. Toho dosáhnete zadáním
řetězce *.pwl do pole Název: a klepnutím na tlačítko Najít. Tyto soubory využívá
systém Windows jako úložiště hesel. Každý uživatel má vlastní soubor, takže jsou
snadno rozpoznatelné. Soubor můžete buď odstranit, nebo jej přesunou do jiné
složky. Po restartování počítače ponechte políčko pro zadání hesla prázdné a
klepněte na tlačítko OK. Profil uživatele tak nebude mít žádné heslo. Poznámka –
soubor s vaším heslem obsahuje také heslo pro telefonické připojení, které tak
budete muset zadat při příštím spuštění telefonického připojení sítě ručně.
Ochrana proti virům ze sítě Internet
Nejlepším řešením ochrany proti virům ze sítě Internet je maximální opatrnost
při stahování programů z neověřených míst. Také byste měli být opatrní u všech
příloh elektronické pošty. Před otevřením příloh si je prohlédněte pomocí
snadného náhledu (například pomocí nástroje QuickView Plus). To platí zejména
pro přílohy aplikace Word 97 – pokud příloha obsahuje makrovir, nedojde při
dodržení tohoto postupu k jeho spuštění a k následné infekci počítače.
Vytvoření záchranné spouštěcí diskety
Nemáte ještě záchrannou spouštěcí disketu? Vytvořte ji nyní – systém Windows 98
obsahuje základní ovladače pro jednotky CD-ROM.
Obnovení jednotlivých systémových souborů
Systém Windows 95 obsahuje nástroj pro příkazový řádek systému DOS, pomocí
kterého lze extrahovat jednotlivé soubory z komprimovaných souborů CAB na
instalačním disku CD-ROM. To je výhodné, pokud víte, který konkrétní soubor
chybí nebo je poškozen. Můžete tak využít tuto možnost, ale existuje ještě jedna
lepší – využití nástroje Kontrola systémových souborů. Nebudete se tak muset
zabývat příkazovým řádkem DOS.
Spusťte nástroj Kontrola systémových souborů (v dialogovém okně Spustit nabídky
start zadejte příkaz sfc) a zaškrtněte políčko Z instalační diskety extrahovat
jeden soubor. Pokud znáte jeho název, můžete jej přímo zadat. Je však jednodušší
klepnout na tlačítko Procházet a soubor vyhledat.
Stejně jako v předchozím případě vás nástroj Kontrola systémových souborů požádá
o některé informace – umístění instalačního disku CD-ROM systému Windows 98 a
umístění extrahovaného souboru. Pamatujte si, že pro extrahované soubory můžete
vždy vytvořit vlastní složku, abyste zabránili přepsání kritických souborů.
Podobně jako u funkce automatického obnovení nástroje Kontrola systémových
souborů budete požádáni o provedení zálohy souborů, které potřebuje tento
nástroj přepsat. Po vyhledání souboru a jeho extrahování ze souboru CAB na disku
CD-ROM se zobrazí informace o úspěšném provedení.
Článek byl
napsán již před několika roky, ovšem dodnes mnoho věcí platí i ve
vyšších verzích operačních systémů systému MS.
( Celý článek | Vložil: admin WifiMorava.com (Internet k Vám dom |
| )
Neručíme za obsah článků jiných
autorů !!! Pokud jste neodsouhlasili, nečetli a nebo nesplňujete podmínky pro naší doménu a stránky této domény podřízené, opusťte okamžitě tyto stránky, které jsou od 18. let a jsou výhradně pro rozumově dospělé jedince!!!
Zdroj: WiFiMorava.com
| |
|