phpRS
Dnes je: 24. 03. 2025  

 Hl.stránka  Internet  Seznam sekcí  Down  Weblinks  HLEDEJ  Upozornění

  Přihlášeníkulatý roh
Nick:

Heslo:


Registrace

Doba přihlášení
Nepřihlášen
Práva uživatele
A
Máte právo číst
1 z 985 článků
OnLine Návšt.
AB CDE
20000
Celkem OnLine
2
Celkem návštěvníků
10131866

  HELP pro klientykulatý roh

1.DNS 93.93.33.33 a 2 DNS 93.93.33.32 (jinak lze dát i GOOGLE DNS IP adresy 8.8.8.8 a nebo i 8.8.4.4 , IP adresa PC počítače a maska je vždy na předávacím protokolu. Pozor - v případě, že si změnu IP adres neprovedete, mohou se Vám špatně načítat www stránky!!! Další důležité info např. k nastavení emailů naleznete zde. Důležité dokumenty sítě WiFiMorava.com jsou zde.

  Novinkykulatý roh

01.01.2021: !!! Nejdůležitější dokumenty sítě !!!
Nové dokumenty na jedné stránce - (Všeobecné podmínky, Zásady zpracování osobních údajů, Pravidla poskytování internetových služeb, Návrh smlouvy, Reklamace služeb) Viz. vpravo nahoře první článek Reklamace služeb - Novela zákona č. 634/1992 Sb. zavedla alternativní mimosoudní řešení sporů mezi spotřebitelem (klientem/ zákazníkem/ uživatelem) a podnikatelem (poskytovatelem) a to obecně u České obchodní inspekce (ČOI) a v případě telekomunikací (poskytování internet. služeb) u Českého telekomunikačního úřadu (ČTU). Uživatel tak má možnost se v případě sporu s poskytovatelem obrátit na Český telekomunikační úřad a to zejména v případech uznání reklamace dodávané služby apod. V tomto směru budou upraveny i všeobecné podmínky. O této změně Vás budeme informovat. V konečném důsledku nemají tyto informace žádný vliv na chod připojení, pouze Vás tímto informujeme o možnosti řešení případných sporů.

15.08.2016: Prohlášení o používání cookies - Pokud s použitím cookies nesouhlasíte na našich stránkách okamžitě
Pokud s použitím cookies nesouhlasíte na našich stránkách okamžitě z nich odejděte - nemáte právo je číst a používat!!! Co jsou cookies Cookies jsou krátké textové soubory vytvářené webovým serverem a ukládané ve Vašem počítači prostřednictvím prohlížeče. Když se později vrátíte na stejný web, prohlížeč pošle uloženou cookie zpět a server tak získá všechny informace, které si u vás předtím uložil. Cookies využívá pro svou činnost naprostá většina webových stránek. Jak se dělí cookies Cookies lze rozdělit podle toho, kdo je k Vám na web umisťuje, tj. na: Cookie první strany (first party cookie) – jejich platnost je omezena na doménu webu, který prohlížíte. Tyto cookies jsou považovány za bezpečnější. Cookie třetí strany (third party cookie) – jsou umístěny pomocí skriptu z jiné domény. Uživatele tak lze sledovat napříč doménami. Používají se často pro vyhodnocení účinnosti reklamních kanálů. Podle trvanlivosti lze cookies rozdělit na: Krátkodobé (session cookie) – vymažou se z vašeho počítače po zavření prohlížeče. Dlouhodobé (persistent cookie) – po zavření prohlížeče zůstávají zachovány, vymažou se teprve po uplynutí velmi dlouhé doby (ta záleží na nastavení Vašeho prohlížeče a nastavení cookie). Můžete je také ručně odstranit. K čemu cookies používáme Na našem webu používáme tyto cookies: Technické – první strany, krátkodobé. Zajišťují základní technickou funkčnost webu, tj. přihlašování, využívání služeb apod. Google Analytics – první strany, dlouhodobé. Jsou využity ke generování anonymních statistik o používání webu. Hotjar – první strany, krátkodobé i dlouhodobé. Pro analýzu návštěvnosti a zlepšení ovladatelnosti tohoto webu používáme nástroj Hotjar. Do cookies nikdy neumisťujeme citlivá nebo osobní data. Jak lze upravit využívání cookies Vymazání Vymazat můžete cookies ve Vašem prohlížeči – zpravidla bývá umístěno v „Historii“ navštívených stránek. Blokování Prohlížeče umožňují umísťování cookies na Vás počítač zablokovat. V takovém případě bude ale funkcionalita těchto stránek omezena. Informace o nastavení ukládání souborů cookies ve Vašem prohlížeči najdete na stránkách poskytovatele konkrétního prohlížeče: Chrome Firefox Internet Explorer Android Další informace o cookies a jejich využití najdete na stránkách AboutCookies.org Tento web používá Google Analytics Tato stránka používá službu Google Analytics, poskytovanou společností Google, Inc. (dále jen "Google"). Služba Google Analytics používá souborů cookies. Informace o užívání stránky spolu s obsahem souboru cookie bude společností Google přenesen a uložen na serverech ve Spojených státech. Google bude užívat těchto informací pro účely vyhodnocování užívání stránky a vytváření zpráv o její aktivitě, určených pro její provozovatele, a pro poskytování dalších služeb týkajících se činností na stránce a užívání internetu vůbec. Google může také poskytnout tyto informace třetím osobám, bude-li to požadováno zákonem nebo budu-li takovéto třetí osoby zpracovávat tyto informace pro Google. Služba Google Analytics je rozšířena o související reklamní funkce poskytované společností Google, a to: přehledy zobrazení v reklamní síti Google, remarketing (zobrazování reklam v obsahové síti na základě zhlédnutých produktů), rozšířené demografické přehledy (reportování anonymních demografických dat). Více informací o zpracování a využití dat najdete ve smluvních podmínkách společnosti Google Jak zakázat sledování Google Analytics Pokud nechcete poskytovat anonymní data o používání webu službě Google Analytics, můžete použít plugin poskytovaný společností Google. Po nainstalování do Vašeho prohlížeče a aktivaci nebudou dále data odesílána.

15.03.2015: !!! DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ !!!
Oznamujeme, že Váš současný poskytovatel internetového připojení, Roman Lukša, se sídlem Nám. Dr. E. Beneše 5, Kojetín změnil právní formu na právnickou osobu. Od 15. března 2015 je Vaším poskytovatelem internetového připojení jeho právní nástupce společnost WIFI MORAVA s.r.o. (IČ: 037 81 623), se sídlem Blatnická 4219/4, 628 00 Brno, Židenice, zapsaná u Krajského soudu v Brně, odd. C, vložka 86713. Tímto dochází i ke změně účtu (nový účet je 260 074 0634 / 2010 FIO BANKA). Veškeré smluvní podmínky dle dosavadních smluv o poskytování internetového připojení zůstávají v platnosti beze změny včetně sjednané ceny za poskytnuté plnění. Dále upozorňujemem že dochází ke změně v používaných e-mailů. Od 15. března 2015 je používán nový e-mail info@wifimorava.com (tento e-mail prosím používejte v komunikaci s námi) a e-mail wifimorava@wifimorava.com NEPOUŽÍVEJTE - byl zrušen!!! Telefonní číslo +420-776-206200 zůstává a nemění se. Na tyto změny, byli zákazníci i dodavatelé již od konce roku 2014 upozorňováni. Děkujeme za pochopení.

08.10.2012: Plánovaný výpadek internetu, z důvodu výpadku el. proudu
Všem postiženým klientům na přerovsku (Horní Moštěnice, Přestavlky, Bochoř, Stará Ves, Kyselovice, Břest a přilehlého okolí) se omlouváme za plánovaný výpadek spojený s výpadkem el. proudu ve Staré Vsi u Přerova. Výpadek se uskuteční v uterý 9.10.2012 cca od 08.00 do 15.00 hodin. Všem postiženým klientů se prosím omlouváme za problémy s tím spojené.

12.06.2012: Plánovaný výpadek spojený s výměnou páteřního spoje
Všem postiženým klientům na kojetínsku (Kojetín, Popůvky, Kovalovice, a přilehlého okolí) se omlouváme za výpadek spojený s výměnou hlavního routeru, který byl poškozen po intentzivní bouřce. Výpadky se uskuteční ve čtvrtek 13. a 14.06.2012 od 23.00 do 04.00 hodin. Všem postiženým klientů se prosím omlouváme za problémy s tím spojené.

16.12.2011: Plánovaný výpadek spojený s výměnou páteřního spoje
Všem postiženým klientům na přerovsku (Přerov, Horní Moštěnice, Přestavlky, Bochoř, Stará Ves, Kyselovice, Břest a přilehlého okolí) se omlouváme za plánovaný výpadek spojený s upgradem p8te5n9ho spoje. Výpadky se uskuteční ve čtvrtek 16.12.2011 cca od 10.00 do 19.00 hodin. Všem postiženým klientů se prosím omlouváme za problémy s tím spojené.

08.07.2010: Plánovaný výpadek spojený s výměnou páteřního spoje
Všem postiženým klientům na přerovsku (Přerov, Horní Moštěnice, Přestavlky, Bochoř, Stará Ves, Kyselovice a přilehlého okolí) se omlouváme za plánovaný výpadek spojený z výměnou zařízení. Výpadky se uskuteční ve čtvrtek 9.7.2010 cca od 15.00 do 18.00 hodin. Všem postiženým klientů se prosím omlouváme za problémy s tím spojené.

06.07.2010: Neplánovaný výpadek 6.7.2010 - bouřka
Všem postiženým klientům na přerovsku (Přerov, Horní Moštěnice, Přestavlky, Bochoř, Stará Ves, Kyselovice a přilehlého okolí) se omlouváme za neplánovaný výpadek spojený s bouřkou po dobu asi od 17.30 - 21.00 hodin.

10.06.2010: UPOZORNĚNÍ - PLÁNOVANÁ ODSTÁVKA INTERNETU
Všem postiženým klientům na přerovsku (Přerov, Horní Moštěnice, Přestavlky, Bochoř, Stará Ves, Kyselovice a přilehlého okolí) se omlouváme za plánovaný výpadek spojený z výměnou zařízení. Výpadky se uskuteční ve čtvrtek 10.06.2010 cca od 22.30 do 24.00 hodin. Všem postiženým klientů se prosím omlouváme za problémy s tím spojené.

17.11.2009: UPOZORNĚNÍ - PLÁNOVANÁ ODSTÁVKA INTERNETU
Všem postiženým klientům na přerovsku (Přerov, Horní Moštěnice, Přestavlky, Bochoř, Stará Ves, Kyselovice a přilehlého okolí) se omlouváme za plánovaný výpadek spojený z výměnou zařízení. Výpadky se uskuteční ve čtvrtek 19.11.2009 cca od 21.00 do 01.00 hodin. Všem postiženým klientů se prosím omlouváme za problémy s tím spojené.

téma * Synology Disk Station HDR Synology DS-209j Disc Station pro SATA disky, Glan, USB2.0 Nápověda 1/2 (manuál k verzi firmware DSM 2.2-0914 -- 1/2)
Vydáno dne 08. 08. 2009 (8876 přečtení)

První část návodu k Disk Station HDR Synology DS-209j Disc Station pro SATA disky, Glan, USB2.0 (manuál k verzi firmware DSM 2.2-0914 ). Manuál by měl sedět i k modelům DS107+.128MB, DS109, DS109+, DS207+, DS209, DS209+, DS209+II, CS407, DS408, DS409, DS409+, DS409slim, DS508, DS509+, RS407, RS408/RP, RS409, RS409+, RS409RP+ (bez jakýchkoliv záruk).

Možnosti

Časovač odhlášení

Pokud jste neaktivní po dobu nastavenou v časovači odhlášení, dojde k automatickému odhlášení. Můžete zadat libovolnou hodnotu z rozmezí 1–65535.

Výchozí číslo portu

Výchozí číslo portu Rozhraní pro správu, Audio Station a File Station lze změnit.

Předvolby

Zaškrtnutím zaškrtávacích políček můžete se rozhodnout, zda se v úplném režimu zobrazí domovská stránka, přímo po přihlášení přejdete na domovskou stránku rozhraní pro správu nebo se zobrazí pole pro rychlé hledání v dolní části levého sloupce.


Systémové informace

Mějte přehled o stavu systému Disk Station a všech připojených zařízení. Nejaktuálnější systémové informace můžete zobrazit klepnutím na možnost Aktualizovat. Zde uvedené informace nelze upravovat. Pokud chcete upravit nastavení, přejděte na příslušné stránky.

Stav disku*

Níže jsou uvedeny možné stavy interního pevného disku v systému Disk Station:

  1. Není nainstalován žádný disk: V příslušném slotu pro pevný disk není nainstalován žádný disk.
  2. Není inicializováno: Na pevném disku nejsou vytvořeny systémový oddíl a svazek.
  3. Normální: Na pevném disku jsou k dispozici systémový oddíl a svazek.
  4. Inicializováno: Je vytvořen systémový oddíl, ale není vytvořen žádný svazek.
  5. Systémový oddíl selhal: Systémový oddíl na pevném disku není k dispozici. Doporučujeme pevný disk vyměnit.
  6. Zhroucení: Přístup k svazku na pevném disku se nezdařil. Doporučujeme pevný disk vyměnit.

Poznámka: Aby systém fungoval normálně, musí být k dispozici alespoň jeden disk se stavem [Normální] nebo [Inicializováno].

____
* K dispozici jen u některých modelů.


Sledování zdrojů

Sledování zdrojů umožňuje sledovat využití CPU, využití paměti, síťový provoz a využití svazku. Systém začne shromažďovat data při spuštění Sledování zdrojů, a jakmile stránku opustíte, data budou odstraněna. Dříve shromážděná data o zdrojích nebudou uložena.

Využití CPU

Můžete se podívat na celkové využití CPU a také na využití CPU jednotlivými procesy. Procesy jsou seřazeny sestupně podle toho, jak moc využívají CPU. Při prvním spuštění Sledování zdrojů může být využití CPU vysoké, protože systém musí shromáždit data o zdrojích a současně načíst stránku rozhraní. Pokud necháte Sledování zdrojů zapnuté, sledování bude využívat systémové zdroje.

Využití paměti

Využití paměti zůstává vysoké, protože systém do paměti ukládá data, ke kterým se často přistupuje. Data jsou tak rychle k dispozici bez toho, aby byl nutný přístup k pevnému disku. V případě nedostatku paměti budou data z paměti uvolněna.

Síťový provoz

Graf síťového provozu zobrazuje rychlost odesílání a příjmu dat v kB za sekundu. Pokud je aktivní připojení PPPoE, v grafu je uvedena také přenosová rychlost připojení.

Využití svazku

Můžete sledovat dostupné místo v jednotlivých svazcích. Pokud systém vytváří nebo odstraňuje svazek nebo pokud se svazek zhroutil, nebude zobrazen.


Protokol

Každý krok uživatelů bude zaznamenán ve formě protokolů. Zde si můžete prohlédnout systémový protokol, protokol připojení, protokol aktuálního připojení, protokol zálohování, protokol funkce USB Copy* a protokol síťového zálohování. Po prohlédnutí záznamů v protokolech je můžete odstranit nebo uložit. Pokud velikost protokolu dosáhne limitu, nejstarší záznam bude odstraněn, aby bylo uvolněno místo.

Odstranění záznamů protokolů

  1. V nabídce vyberte položku protokolu, kterou chcete odstranit.
  2. Záznamy protokolu odstraníte klepnutím na možnost Vymazat.

Uložení záznamů protokolů

  1. V nabídce vyberte položku protokolu, kterou chcete uložit.
  2. Klepněte na možnost Uložit.
  3. Záznamy protokolu budou extrahovány do souboru HTML. Můžete jej otevřít nebo uložit na disk.

Aktualizace protokolu

Aktuální záznamy protokolu můžete zobrazit klepnutím na možnost Aktualizovat, čímž se znovu načte stránka.

____
* K dispozici jen u některých modelů.


Síť

Přejmenování Disk Station

V názvu serveru se rozlišují velká a malá písmena. Název se musí skládat z 1 až 15 znaků včetně písmen, čísel, podtržítek a symbolů mínus. První znak musí být písmeno.

Chcete-li přejmenovat Disk Station, zadejte nový název serveru a uložte nastavení klepnutím na tlačítko OK.

LAN

DHCP je síťový protokol zajišťující automatickou konfiguraci IP adres. Pokud chcete, aby protokol DHCP přiřadil IP adresu systému, zvolte možnost Získat konfiguraci sítě automaticky (DHCP) a uložte nastavení klepnutím na tlačítko OK.

Pokud používáte IP adresu přiřazenou poskytovatelem síťových služeb, zvolte možnost Použít ruční konfiguraci a zadejte ručně IP adresu a masku podsítě. Pokud není k dispozici server DNS nebo výchozí brána, nechte pole prázdné.

Poznámka: Abyste zajistili bezproblémové doručení e-mailových upozornění přes server SMTP, je nutné zadat platnou IP adresu serveru DNS.

Link Aggregation*

Možnost Link Aggregation využívá dva paralelně připojené ethernetové porty a poskytuje funkce trunking a network fault tolerance.

Popisy režimů:

  • IEEE 802.3ad dynamická Link Aggregation: IEEE 802.3ad je standard pro většinu implementací Link Aggregation. Aby bylo možné použít tento režim, je vyžadován přepínač podporující 802.3ad.
  • Pouze Network Fault Tolerance. Pokud nebude port LAN 1 k dispozici, systém použije k poskytování služby port LAN 2. Tuto možnost můžete vybrat, pokud váš přepínač nepodporuje IEEE 802.3ad.

 

Poznámka: Aby bylo možné použít Link Aggregation, oba síťové kabely musí být připojeny ke stejnému přepínači.

____
* K dispozici jen u některých modelů.


Jazyk

Jazyk zobrazení

Můžete zvolit preferovaný jazyk zobrazení nebo použít jazyk z výchozího nastavení prohlížeče.

Jazyk e-mailu

Můžete nastavit preferovaný jazyk pro e-mailová upozornění od Disk Station.

Kódová stránka

Pro aplikace převádějící řetězce, které nejsou v kódování Unicode, na kódování Unicode, jako je například služba FTP, podpora UPnP nebo indexování metadat hudby, musíte zvolit správnou kódovou stránku z nabídky Kódová stránka.


PPPoE

Pokud se připojujete k Internetu přes DSL nebo kabelový modem a váš poskytovatel internetových služeb (ISP) používá technologii PPPoE (Point to Point Protocol over Ethernet), můžete povolit PPPoE a zadat údaje účtu, abyste se mohli připojit k Internetu přímo bez použití směrovače.

Další informace o PPPoE můžete získat od svého poskytovatele internetových služeb nebo správce sítě.


Čas

Datum a čas serveru můžete nastavit ručně nebo je nechat nastavit automaticky pomocí síťového časového serveru.

Ruční nastavení data a času

Zvolte možnost Ručně a nastavte datum a čas.

Automatická synchronizace data a času

Zvolte možnost Synchronizovat se serverem NTP. Pomocí rozevírací nabídky nastavte frekvenci synchronizace a zadejte adresu síťového časového serveru.

Poznámka: Pokud chcete synchronizovat datum a čas pomocí síťového časového serveru, zadejte na stránce [Systém > Síť] platnou IP adresu serveru DNS a zkontrolujte, zda je systém Disk Station připojen k Internetu.


Upozornění

E-mail

Můžete zadat údaje o serveru SMTP a e-mailové adresy, na které chcete dostávat upozornění v případě, že v systému dojde k chybě nebo změně stavu, jako je například ztráta připojení, neúspěšná akce, změna v chování ventilátoru, nedostatek místa ve svazku atd.

Server SMTP lze zadat jako IP adresu nebo název domény. Pokud použijete název domény, zadejte na stránce [Systém > Síť] platnou IP adresu serveru DNS a zkontrolujte, zda je server připojen k Internetu.

Ověření

Pokud server SMTP vyžaduje ověření, postupujte takto:

  1. Zaškrtněte políčko Je požadováno ověření.
  2. Zadejte uživatelské jméno pro server SMTP.
  3. Zadejte heslo pro server SMTP a potom heslo zadejte ještě jednou pro potvrzení.

Upozornění zprávami SMS

Můžete nastavit upozornění zprávami SMS, aby Disk Station zasílal zprávy SMS s upozorněním na následující události:

  1. Svazek se zhroutil. (včetně interního svazku, DX5/RX4 a systémového svazku)
  2. Svazek je v omezeném režimu. (včetně interního svazku, DX5/RX4 a systémového svazku)
  3. DX5/RX4 již neexistuje.
  4. Interní disk se zhroutil.
  5. Registrace DDNS se nezdařila.
  6. UPS bylo odpojeno.
  7. Interní ventilátor se zastavil.
  8. Ventilátor DX5/RX4 se zastavil.
  9. Systém se vypnul kvůli přehřátí.

Nastavení upozornění zprávami SMS

Upozornění zprávami SMS můžete nastavit zaškrtnutím možnosti Povolit upozornění zprávami SMS a provedením následujícího nastavení:

  1. Zadejte uživatelské jméno a heslo pro účet SMS služby.
  2. Zadejte Primární telefonní číslo.
  3. Pokud zadáte sekundární telefonní číslo, zprávy SMS s upozorněním budou zasílány na obě čísla.
  4. Pokud nechcete dostávat příliš mnoho zpráv, zaškrtněte možnost Povolit omezení intervalu zpráv SMS a zadejte číslo pro položku Minimální interval mezi jednotlivými zprávami (minuty).
  5. Klepnutím na možnost Odeslat zkušební zprávu SMS můžete odeslat zkušební SMS zprávu na zadané telefonní číslo. Pokud zprávu neobdržíte, znamená to, že konfigurace není správná.
  6. Klepnutím na možnost OK můžete konfiguraci uložit. Klepnutím na možnost Obnovit konfiguraci vynulujete.

Omezení:

  1. Uživatelské jméno: Rozlišují se malá a velká písmena a musí být dlouhé 1 až 32 znaků Unicode.
  2. Heslo: Rozlišují se malá a velká písmena; musí obsahovat 0 až 24 zobrazitelných znaků včetně písmen a čísel.
  3. Čas: Hodnota musí být z intervalu 0 až 10 000.

Úprava poskytovatele služeb SMS

  1. Klepněte na možnost Upravit.
  2. Do pole Jméno poskytovatele zadejte jméno poskytovatele služeb SMS.
  3. Do pole Adresa URL pro SMS zadejte adresu URL pro SMS s obsahem zprávy „Hello world“. Adresu URL pro SMS můžete získat od poskytovatele služeb SMS.
  4. Klepněte na možnost Další.
  5. Na stránce Definice parametru URL systém rozdělí adresu URL pro SMS na několik parametrů. Definujte jednotlivé parametry vybráním příslušné kategorie, mezi kterými jsou Uživatelské jméno, Heslo, Cílové telefonní číslo, Obsah zprávy a Jiné. Každá kategorie parametru, kromě kategorie Jiné, může být použita pouze jednou.

Omezení:

  1. Jméno poskytovatele: Rozlišují se malá a velká písmena a musí být dlouhé 1 až 32 znaků Unicode.
  2. Adresa URL pro SMS: Rozlišují se malá a velká písmena a musí být dlouhá 1 až 500 znaků Unicode. Musí být zadány 4 až 10 parametrů.

 


Napájení

Zotavení po ztrátě napájení

Funkce zotavení po ztrátě napájení umožňuje systému automaticky se spustit po obnovení dodávky napájení v případě, že byl systém vypnut nenormálně kvůli přerušení napájení.

Režim spánku HDD

Můžete nastavit režim spánku interního pevného disku nebo externího disku eSATA nebo USB disku. Disk se poté po určité době nečinnosti přestane otáčet. Šetří se tím energie a prodlužuje se životnost pevného disku.

Plánované zapnutí*/plánované vypnutí

Můžete nastavit automatické zapnutí nebo vypnutí systému v určitý čas. To lze provést zaškrtnutím políčka Povolit plánované zapnutí nebo políčka Povolit plánované vypnutí a zadáním požadovaného času.

Ovládání ventilátoru*

Pro různé velikosti pevných disků můžete zvolit vhodné otáčky ventilátoru (3,5" nebo 2,5").

____
* K dispozici jen u některých modelů.


Obnovení výchozího nastavení

K dispozici jsou tři možnosti:

Naformátovat pevný disk, ale zachovat aktuální nastavení

Použijete-li tuto možnost, veškerá uživatelská data na pevném disku budou odstraněna; konfigurace systému bude zachována.

Naformátovat pevný disk a obnovit výchozí nastavení

Použijete-li tuto možnost, veškerá uživatelská data na pevném disku budou odstraněna a bude obnoveno výchozí nastavení celého systému.

Obnovit heslo databáze MySQL

Použijete-li tuto možnost, bude obnoveno heslo databáze MySQL. Pokud chcete odstranit databáze MySQL, zaškrtněte políčko Odstranit databáze MySQL a klepněte na tlačítko OK.


Aktualizace firmwaru

Společnost Synology pravidelně vydává bezplatné aktualizace pro firmware systému. Aktualizace mohou obsahovat nové funkce, vylepšení funkcí a vylepšení výkonnosti.

Upgrade firmwaru systému

  1. Nejnovější aktualizaci firmwaru můžete stáhnout ze stránek www.synology.com. Rozbalte komprimovaný soubor, abyste získali soubor PAT s upgradem.
  2. Klepněte na možnost Procházet a vyberte soubor s upgradem.
  3. Klepnutím na tlačítko OK zahájíte aktualizaci firmwaru systému. Po dokončení aktualizace se systém automaticky restartuje.

Poznámka: Upgrade firmwaru systému normálně nemá vliv na data v systému Disk Station. Přesto se kvůli zabezpečení dat důrazně doporučuje před aktualizací zálohovat data.

Řešení problémů:

Pokud nemůžete upgradovat firmware systému, mohou vám pomoci následující rady:

  1. Zkontrolujte, zda byl upgrade přerušen uživateli nebo jinými nečekanými událostmi, jako je například výpadek napájení.
  2. Zkontrolujte verzi firmwaru. Systém lze upgradovat pouze s novější verzí firmwaru.
  3. Stáhněte aktualizaci znovu, protože soubor může být poškozen.

Pokud problém přetrvává, obraťte se na společnost Synology.


Správa balíčků

Systém pro správu balíčků umožňuje nainstalovat, odinstalovat a spravovat aplikace od společnosti Synology a jiných dodavatelů.

Instalace nového balíčku

Nový balíček můžete nainstalovat klepnutím na možnost Instalace. Soubor balíčku má obvykle příponu „.spk“. S odesláním a instalací souboru balíčku vám pomůže Průvodce instalací balíčku.

Odinstalace stávajícího balíčku

Stávající balíček můžete odinstalovat klepnutím na možnost Odinstalovat.

Získání informací o nainstalovaných balíčcích

Podrobné informace o nainstalovaném balíčku můžete zobrazit klepnutím na možnost Získat informace. Mezi informacemi je popis balíčku, verze, údržbář a stav. V dialogovém okně s informacemi můžete také nastavit spouštění služby balíčku při spuštění systému.

Spuštění/zastavení služby balíčku

Pokud je tato funkce v aplikaci k dispozici, můžete klepnutím na možnost Spustit nebo Zastavit spustit nebo zastavit službu balíčku.


Uživatel

V uživatelském jméně se rozlišují velká a malá písmena. Jméno se musí skládat z 1 až 15 znaků Unicode a nesmí obsahovat následující symboly:
! " # $ % & ' ( ) * + , / : ; < = > ? @ [ ] \ ^ ` { } | ~

První znak nesmí být znaménko mínus nebo mezera a poslední znak nesmí být mezera.

V popisu uživatele se rozlišují velká a malá písmena a popis je omezen na 64 zobrazitelných znaků Unicode.

Omezení hesla

V hesle se rozlišují malá a velká písmena; může obsahovat maximálně 127 zobrazitelných znaků včetně písmen, čísel, symbolů a mezery.

Vytvoření uživatelského účtu

Uživatelský účet můžete vytvořit dle následujících pokynů. Po vytvoření uživatelského účtu se uživatel může přihlásit a upravit údaje účtu. Můžete také nastavit datum vypršení platnosti účtu nebo zakázat uživateli změnit heslo účtu.

  1. Klepněte na možnost Vytvořit.
  2. Zadejte uživatelské jméno, popis uživatele, e-mail a heslo.
  3. Klepněte na kartu Uživatelské skupiny. Vyberte uživatelskou skupinu, do které bude tento uživatel patřit.
  4. Klepněte na možnost Nastavení oprávnění. Přiřaďte uživateli oprávnění pro přístup ke sdíleným složkám.
    • Důležitost oprávnění: NA > RW > RO.
    • Přehled oprávnění: Zde jsou uvedena oprávnění uživatele. Ta závisí na nastavení oprávnění uživatele a na tom, do kterých skupin je uživatel zařazen.
    • Oprávnění skupiny: Přiřaďte skupinám oprávnění pro přístup ke sdíleným složkám.
  5. Klepněte na kartu Kvóta. Zaškrtněte políčko ve sloupci Povolit kvótu. Zadejte hodnotu kvóty do pole Kvóta a vyberte jednotku.
  6. Dokončete postup klepnutím na tlačítko OK.

Import uživatelů

Uživatelské účty lze vytvořit hromadně importováním seznamu uživatelů.

Soubor s dávkou uživatelů můžete vytvořit dle následujících pokynů:

Způsob 1. Pomocí textového editoru:

  1. Otevřete nový soubor v textovém editoru.
  2. Zadejte údaje uživatele v následujícím pořadí a oddělte je tabulátorem:
    • Uživatelské jméno
    • Heslo
    • Popis
    • E-mail
    • Kvóta (MB) na svazku 1 (máte-li více než jeden svazek, opakujte tento krok)
  3. Přejděte na další řádek a opakujte krok 2, dokud nezadáte všechny uživatele. Každý řádek obsahuje údaje jednoho uživatele.
  4. Uložte soubor s kódováním UTF-8.

Způsob 2. Pomocí aplikace Microsoft Excel:

  1. Otevřete nový soubor v aplikaci Excel.
  2. Zadejte údaje uživatelů v následujícím pořadí a oddělte je sloupci v jednom řádku:
    • Uživatelské jméno
    • Heslo
    • Popis
    • E-mail
    • Kvóta (MB) na svazku 1 (máte-li více než jeden svazek, opakujte tento krok)
  3. Přejděte na další řádek a opakujte krok 2, dokud nezadáte všechny uživatele. Každý řádek obsahuje údaje jednoho uživatele.
  4. Otevřete nový soubor v textovém editoru. Zkopírujte záznamy z listu a vložte je do textového souboru.
  5. Uložte soubor s kódováním UTF-8.

Poznámka: Všechna pole kromě uživatelského jména jsou volitelná.

Soubor s dávkou uživatelů můžete importovat dle následujících pokynů:

  1. Klepněte na možnost Importovat uživatele.
  2. Zaškrtnete-li políčko Přepsat duplicitní účty, duplicitní účty budou nahrazeny účty v dávkovém souboru.
  3. Vyberte soubor se seznamem uživatelů a klepněte na tlačítko OK.
  4. Po odeslání se v dialogovém okně zobrazí seznam importovaných uživatelů. Uživatelé s nenormálním stavem nebudou importováni.
  5. Vytvořte uživatelské účty klepnutím na tlačítko OK.

Úprava údajů uživatelského účtu

Najděte uživatelský účet (zadáním uživatelského jména do pole Hledat), poklepejte na něj nebo klepněte na možnost Upravit a potom upravte údaje účtu.

Poznámka: Pokud zakážete účet, účet přestane fungovat.

Odstranění uživatele

  1. Vyberte uživatele, kterého chcete odstranit. Potom klepněte na možnost Odstranit.
  2. V dialogovém okně s potvrzením klepněte na možnost Ano.

Poznámka:

  1. Hodnota kvóty musí být celé číslo větší nebo rovno 0 GB a musí být menší než kapacita disku/svazku. Hodnota kvóty 0 znamená neomezenou velikost.
  2. Pokud je na serveru více než jeden svazek, můžete u uživatele nastavit kvótu pro každý svazek.
  3. E-mailové údaje na stránce Upozornění musí být zadány správně, aby systém mohl upozornit uživatele e-mailem na vytvoření nebo změnu údajů účtu.
  4. Aby byly uživatelé domény vidět v seznamu uživatelů, správce se musí připojit do domény a přiřadit oprávnění pro sdílené složky.

Složka uživatele

Pokud povolíte funkci Složka uživatele, pro každého uživatele bude vytvořena vlastní složka home. Každý uživatel má ke své složce výhradní přístup a může k ní přistoupit přes CIFS, AFP, FTP nebo stanici File Station.

Účet admin má přístup ke všem soukromým složkám, které se nacházejí ve výchozí sdílené složce homes.

  1. Místní uživatel: Název složky uživatele je stejný jako název uživatelského účtu.
  2. Uživatel domény: Název složky uživatele se skládá z názvu účtu domény plus jedinečného čísla. Všechny složky uživatelů domény se nacházejí ve složce, která se jmenuje „@DH-název domény“.

Povolení služby Složka uživatele

  1. Klepněte na možnost Složka uživatele.
  2. Zaškrtněte možnost Povolit službu Složka uživatele. Pokud chcete aktivovat složku uživatele pro uživatele domény, klepněte na možnost Zařadit uživatele domény.
  3. Pokud je v systému Disk Station více než jeden svazek, vyberte místo, na které chcete umístit složku homes.
  4. Klepněte na tlačítko OK.

Zákaz služby Složka uživatele

  1. Klepněte na možnost Složka uživatele.
  2. Zrušte zaškrtnutí možnosti Povolit službu Složka uživatele. Chcete-li zakázat složku uživatele jen pro uživatele domény, zrušte zaškrtnutí možnosti Zařadit uživatele domény.

Poté, co bude služba Složka uživatele zakázána, sdílená složka homes bude zachována a bude k ní mít přístup účet admin. Uživatelé budou znovu moci přistupovat ke své složce tehdy, když bude znovu povolena služba Složka uživatele. Stejné pravidlo platí pro uživatele domény.

Poznámka: Sdílenou složku homes lze odstranit až po zakázání služby Složka uživatele.


Skupina

V názvu skupiny se rozlišují velká a malá písmena. Název se musí skládat z 1 až 15 znaků Unicode a nesmí obsahovat následující symboly:

! " # $ % & ' ( ) * + , / : ; < = > ? @ [ ] \ ^ ` { } | ~

První znak nesmí být znaménko mínus nebo mezera a poslední znak nesmí být mezera.

V popisu skupiny se rozlišují velká a malá písmena a popis je omezen na 64 zobrazitelných znaků Unicode.

Vytvoření nové skupiny

  1. Klepněte na možnost Vytvořit. Zadejte název a popis skupiny.
  2. Dokončete postup klepnutím na tlačítko OK.

Úprava informací o skupině

  1. Vyberte skupinu, kterou chcete upravit.
  2. Klepněte na možnost Upravit a upravte informace o skupině.
  3. Dokončete postup klepnutím na tlačítko OK.

Odstranění skupiny

  1. Vyberte skupinu, kterou chcete odstranit.
  2. Klepněte na možnost Odstranit a potom odstranění potvrďte klepnutím na tlačítko OK.

Přidání členů do skupiny

  1. Vyberte skupinu, do které chcete přidat uživatele, a klepněte na možnost Upravit členy.
  2. Klepněte na možnost Přidat.
  3. Vyberte uživatele ze seznamu členů a klepněte na tlačítko OK. (Chcete-li vybrat více uživatelů, stiskněte a podržte klávesu Shift nebo Ctrl a klepněte na požadované uživatele.)
  4. Použijte nastavení klepnutím na možnost Dokončit.

Odebrání členů ze skupiny

  1. Vyberte skupinu, ze které chcete odebrat uživatele, a klepněte na možnost Upravit členy.
  2. Vyberte uživatele ze seznamu členů.
  3. Klepněte na možnost Odebrat.
  4. Použijte nastavení klepnutím na možnost Dokončit.

 


Sdílená složka

Ve sdílených složkách můžete ukládat data a sdílet je s určitými uživateli. Uživatelům můžete přiřadit různá přístupová práva. Maximální počet sdílených složek je 100 (nebo 200*), včetně výchozích sdílených složek systému.

Níže jsou uvedena pravidla pro názvy sdílených složek:

  1. Výchozí sdílené složky systému: public(1), usbshare(2), satashare(2)
  2. Názvy sdílených složek vyhrazené pro systémové použití:
    global
    homes
    home
    printers
    .
    ..
    surveillance
    usbbackup
     
  3. V názvech sdílených složek se rozlišují velká a malá písmena a názvy mohou být dlouhé 1 až 32 znaků.
  4. Následující znaky nejsou povoleny:
    ! " # $ % & ' ( ) * + , / : ; < = > ? @ [ ] \ ^ ` { } | ~
  5. První znak názvu sdílené složky nesmí být znaménko mínus nebo mezera a poslední znak nesmí být mezera.
  6. V popisu sdílené složky se rozlišují velká a malá písmena a popis je omezen na 64 zobrazitelných znaků Unicode.

Poznámka:

  1. U produktů Synology NAS s 1 šachtou bude po první konfiguraci systému automaticky vytvořena sdílená složka „public“.
  2. Sdílená složka s předponou „usbshare“ nebo „satashare“ bude vytvořena, když systém nalezne externí USB jednotku nebo SATA jednotku s platným systémem souborů. Po řádném odpojení USB disku bude sdílená složka odstraněna.

Vytvoření nové sdílené složky

  1. Klepněte na možnost Vytvořit.
  2. Zadejte název a popis sdílené složky.
  3. Vyberte svazek, na kterém chcete sdílenou složku vytvořit.*
  4. Chcete-li tuto sdílenou složku skrýt v části Místa v síti v systému Windows, zaškrtněte políčko Skrýt tuto sdílenou složku v části Místa v síti.
    Skrytí sdílené složky v části Místa v síti nemá vliv na přístupová práva. Přístupová práva skryté sdílené složky zůstanou nezměněna. Uživatelé, kteří mají správná přístupová práva ke sdílené složce, mohou složku otevřít zadáním cesty „\\název serveru\název sdílené složky“.
  5. Dokončete postup klepnutím na tlačítko OK.

Úprava informací o sdílené složce

  1. Vyberte sdílenou složku, kterou chcete upravit, ze seznamu sdílených složek.
  2. Klepněte na možnost Upravit a upravte informace o sdílené složce.
  3. Zaškrtněte nebo zrušte zaškrtnutí políčka Skrýt tuto sdílenou složku v části Místa v síti.
  4. Dokončete postup klepnutím na tlačítko OK.

Přiřazení oprávnění

  1. Vyberte sdílenou složku, kterou chcete upravit, ze seznamu sdílených složek.
  2. Klepněte na možnost Nastavení oprávnění.
  3. Vyberte možnost Interní uživatel systému, Místní uživatelé nebo Místní skupiny a potom přiřaďte práva zaškrtnutím nebo zrušením zaškrtnutí možností.
  4. Dokončete postup klepnutím na tlačítko OK.

Poznámka:

  1. V případě konfliktu oprávnění je priorita oprávnění následující: Žádný přístup > Čtení/zápis > Jen pro čtení.
  2. Pokud v rozhraní pro správu vytvoříte novou sdílenou složku a oprávnění pro účet admin je nastaveno na hodnotu Žádný přístup, účet admin pouze uvidí tuto složku v rozhraní pro správu.

Odstranění sdílené složky

  1. Vyberte sdílenou složku, kterou chcete odstranit, ze seznamu sdílených složek.
  2. Klepněte na možnost Odstranit a potom odstranění potvrďte klepnutím na tlačítko OK.

Přiřazení oprávnění NFS

  1. Vyberte sdílenou složku, kterou chcete upravit, ze seznamu sdílených složek.
  2. Klepněte na možnost Nastavení oprávnění NFS.
  3. Přidejte pravidlo NFS klepnutím na možnost Vytvořit.
  4. Zadejte název hostitele nebo IP adresu. Hostitele lze určit třemi způsoby:
    • Jediný hostitel: plně kvalifikovaný název domény nebo IP adresa.
    • Zástupné znaky: *, ? nebo *.synology.com.
    • IP sítě: /255.255.252.0 nebo /22.
  5. Přiřaďte Oprávnění.
  6. Přiřaďte Root squash.
  7. Dokončete postup klepnutím na tlačítko OK.
  8. Použijte oprávnění NFS klepnutím na tlačítko OK.

Rada:

Stávající sdílenou složku můžete jednoduše najít a otevřít tak, že nejdříve udělíte přístupová oprávnění účtu „guest“ a potom provedete toto:

Uživatelé systému Windows: Otevřete okno prohlížeče IE, zadejte do adresního řádku řetězec „\\název serveru“ (musí začínat zpětnými lomítky) a stiskněte klávesu Enter; potom se můžete připojit k tomuto serveru a přistoupit ke sdíleným složkám.

Uživatelé počítače Mac: Klepněte na možnost Go a potom vyberte položku Connect to server. Zadejte IP adresu serveru a stiskněte klávesu Enter. Potom se můžete připojit k serveru a přistoupit ke sdíleným složkám.

____
* K dispozici jen u některých modelů.


Nastavení aplikace

Přiřazení oprávnění uživatelů pro přístup k aplikacím

Klepnutím na zaškrtávací políčko můžete určit, ke kterým aplikacím mají uživatelé přístup. Klepnete-li na aplikaci, uživatel k ní bude mít přístup. Klepnutím na zaškrtávací políčko nahoře můžete přiřadit oprávnění všem uživatelům na aktuální stránce. Pokud je seznam uživatelů delší než jedna stránka, můžete pokračovat klepnutím na tlačítko Další stránka. Uživatele můžete také vyhledat, a to pomocí pole Hledat.

V seznamu uživatelů nejsou zařazeni uživatelé admin, guest a uživatelé domény.

Po provedení nastavení klepněte na možnost Uložit nastavení.


Správa pevného disku

Podpora mezipaměti pro zápis

Podpora mezipaměti pro zápis je účinná pouze u pevných disků, které ji podporují. Pokud je zapnutá podpora mezipaměti pro zápis, je vylepšen vstupně/výstupní výkon.


Svazek

Můžete zkombinovat několik pevných disků a vytvořit svazek podle toho, jakou úroveň ochrany dat potřebujete. Server podporuje následující typy svazků:

  1. Základní: Svazek se vytváří pouze z jednoho pevného disku a nepoužívá se žádný mechanismus pro ochranu dat.
  2. JBOD*: Vytváří svazek alespoň ze dvou pevných disků. Dostupná kapacita svazku odpovídá celkové kapacitě disků. Výhodou je to, že je možné kombinovat pevné disky různých velikostí. Nevýhodou je, že výkon je horší než výkon svazku RAID 0.
  3. RAID 0*: Svazek se vytváří minimálně ze dvou pevných disků a nepoužívá se žádný mechanismus pro ochranu dat. Pokud bude mít jeden z disků poruchu, data ze svazku nebude možné zachránit. Dostupná kapacita svazku odpovídá celkové kapacitě disků.
  4. RAID 1*: Vytváří svazek ze dvou pevných disků. Systém zapisuje stejná data současně na dva disky a data jsou tak chráněna pro případ, že jeden z disků selže. Dostupná kapacita svazku odpovídá kapacitě menšího pevného disku.
  5. RAID 5*: Svazek se vytváří minimálně ze tří pevných disků. Na disky se rozkládají bloky dat a informace o paritě. Pokud tedy jeden z disků selže, systém lze znovu vytvořit pomocí informací o paritě na ostatních discích. To poskytuje ochranu dat. Dostupná kapacita svazku:
    (kapacita nejmenšího pevného disku) X (počet pevných disků - 1)
  6. RAID 5+Spare*: Vytváří svazek alespoň ze čtyř pevných disků. Jeden disk se používá jako náhradní a zbývající vytvářejí svazek typu RAID 5. Když jeden z disků ve svazku RAID 5 selže, do svazku bude automaticky přidán náhradní disk, aby byla zajištěna integrita dat. Dostupná kapacita svazku:
    (kapacita nejmenšího pevného disku) X (počet pevných disků - 2)
  7. RAID 6*: Svazek se vytváří minimálně ze čtyř pevných disků. Na disky se rozkládají bloky dat a informace o paritě. Pokud tedy jeden nebo dva z disků selžou, systém lze znovu vytvořit pomocí informací o paritě na ostatních discích. To poskytuje ochranu dat. Dostupná kapacita svazku:
    (kapacita nejmenšího pevného disku) X (počet pevných disků - 2)

Vytvoření svazku

  1. Klepněte na tlačítko Vytvořit.
  2. Vytvořte svazek pomocí průvodce.

Odebrání svazku

  1. Vyberte svazek, který chcete odebrat.
  2. Klepněte na tlačítko Odebrat a odeberte svazek pomocí průvodce.

Poznámka:

  1. Po odebrání svazku budou data na svazku odstraněna. Při používání této možnosti buďte opatrní.

Oprava svazku

Tato funkce je k dispozici pro svazky typu RAID 1, RAID 5, RAID 5+Spare a RAID 6. Pokud ve svazku selže pevný disk, svazek bude v omezeném režimu. Můžete opravit svazek, aby byla data na svazku v pořádku.

Svazek můžete opravit takto:

  1. Odeberte zhroucený pevný disk označený v sekci se stavem disku a nahraďte jej novým.
  2. Klepněte na tlačítko Opravit.
  3. Vyberte pevný disk k opravě.
  4. Dokončete postup klepnutím na tlačítko OK.

Poznámka:

  1. Velikost pevného disku musí být stejná nebo větší než velikost nejmenšího disku ve svazku.
  2. Stav pevného disku musí být „Inicializováno“ nebo „Není inicializováno“.

Změna svazku

Nyní jsou k dispozici následující změny:

  1. Základní na RAID 1/RAID 5
  2. RAID 1 na RAID 5
  3. RAID 5 na RAID 5+spare

Chcete-li změnit typ svazku ze základního na RAID 1 nebo RAID 5, postupujte takto:

  1. Vyberte základní svazek, který chcete změnit.
  2. Klepněte na možnost Změnit.
  3. Vyberte možnost Základní na RAID 1 nebo možnost Základní na RAID 5.
  4. Proveďte nastavení pomocí průvodce.

Poznámka:

  1. Stav svazku musí být normální.
  2. Při změně ze základního typu na RAID 1 musíte připravit jeden pevný disk a při změně ze základního typu na RAID 5 musíte připravit alespoň dva pevné disky. Velikost pevného disku musí být větší než velikost nejmenšího disku svazku.
  3. Stav pevného disku musí být „Inicializováno“ nebo „Není inicializováno“.

Chcete-li změnit typ svazku z RAID 1 na RAID 5, postupujte takto:

  1. Vyberte základní svazek, který chcete změnit.
  2. Klepněte na možnost Změnit.
  3. Vyberte možnost RAID 1 na RAID 5.
  4. Proveďte nastavení pomocí průvodce.

Poznámka:

  1. Stav svazku musí být normální.
  2. Při změně základního svazku musíte připravit alespoň jeden pevný disk. Velikost pevného disku musí být větší než velikost nejmenšího disku svazku.
  3. Stav pevného disku musí být „Inicializováno“ nebo „Není inicializováno“.

Vytvoření svazku RAID 5+Spare přidáním náhradního disku*

Svazek RAID 5+Spare můžete vytvořit minimálně ze 4 pevných disků při úvodním nastavení, ale také můžete přidat náhradní disk ke svazku typu RAID 5. Postupujte takto:

  1. Vyberte svazek RAID 5, ke kterému chcete přidat disk.
  2. Klepněte na možnost Změnit.
  3. Vyberte možnost Základní na RAID 1 nebo možnost Základní na RAID 5.
  4. Proveďte nastavení pomocí průvodce.

Poznámka:

  1. Stav svazku musí být normální.
  2. Velikost pevného disku musí být větší než velikost nejmenšího disku svazku.
  3. Stav pevného disku musí být „Inicializováno“ nebo „Není inicializováno“.

Rozšíření svazku výměnou stávajících pevných disků

Tato funkce je k dispozici pro svazky typu RAID 1, RAID 5, RAID 5+Spare a RAID 6. Pokud chcete rozšířit svazek výměnou stávajících pevných disků za větší, postupujte takto:

  1. Vypněte server (u modelů podporujících výměnu disků za chodu tento krok přeskočte).
  2. Vyměňte první interní pevný disk za větší.
  3. Zapněte server a opravte svazek.
  4. Opakujte kroky 1 až 3, dokud nebudou všechny pevné disky vyměněny za větší.
  5. Klepněte na tlačítko Rozšířit.
  6. Vyberte možnost Rozšířit s nepřiděleným místem na disku.
  7. Proveďte nastavení pomocí průvodce.

Poznámka:

  1. Při výměně náhradního disku svazku RAID 5+Spare klepněte na tlačítko Změnit.
  2. Velikost opravujícího pevného disku musí být stejná nebo větší než velikost disku, který je vyměňován.
  3. Když systém odebírá svazek, všechny služby povolené na ostatních svazcích budou dočasně zastaveny. Po úspěšném odebrání svazku budou tyto služby opět spuštěny.
  4. Pevný disk lze odebrat pouze tehdy, když je svazek v normálním stavu; jinak dojde ke ztrátě dat. Pokud je svazek v omezeném režimu, před výměnou opravte svazek.

Rozšíření svazku přidáním disku*

Tato funkce je k dispozici pro svazky typu RAID 5, RAID 5+Spare a RAID 6. Postupujte takto:

  1. Vyberte svazek, který chcete rozšířit.
  2. Klepněte na možnost Rozšířit.
  3. Vyberte možnost Rozšířit o disk.
  4. Proveďte nastavení pomocí průvodce.

Poznámka:

  1. V případě svazků RAID 5, RAID 5+Spare a RAID 6 musí být velikost pevného disku větší než velikost nejmenšího disku ve svazku.
  2. Stav svazku musí být normální.
  3. Stav pevného disku musí být „Inicializováno“ nebo „Není inicializováno“.

Rozšíření svazku přidáním DX5/RX4*

Tato funkce je k dispozici pro všechny typy svazků. Pomocí této funkce lze spojit interní svazek s externím systémem Synology DX5/RX4 a vytvořit tak jeden velký svazek. Postupujte takto:

  1. Vyberte svazek, který chcete rozšířit.
  2. Klepněte na možnost Rozšířit.
  3. Vyberte možnost Rozšířit s DX5/RX4.
  4. Proveďte nastavení pomocí průvodce.

Poznámka:

  1. Stav svazku musí být normální.
  2. V DX5/RX4 by měl být nainstalován alespoň jeden disk.
  3. V DX5/RX4 by neměl být žádný svazek.
  4. Stav disku musí být „Inicializováno“ nebo „Není inicializováno“.

Aktivace DX5/RX4*

Pokud není po spuštění systému správně připojen napájecí kabel nebo kabel eSATA stanice DX5/RX4, svazek bude mít stav „Potřebuje aktivaci“. Zapojte napájecí kabel a kabel eSATA a aktivujte svazek podle pokynů:

  1. Klepněte na tlačítko Aktivovat DX5/RX4.
  2. Proveďte nastavení pomocí průvodce.

Poznámka:

  1. Aby byla aktivace úspěšná, vytvořte ve stanici DX5/RX4 svazek s normálním stavem.

____
* K dispozici jen u některých modelů.


SMART

Disk SMART vám pomůže zkontrolovat a nahlásit stav pevného disku, aby byly zjištěny možné poruchy disku. V případě zjištění chyb se doporučuje vyměnit disk.

Informace o disku

1. Vyberte disk, který chcete zkontrolovat.

2. Informace o původním disku můžete zobrazit klepnutím na možnost Informace o disku.

Informace S.M.A.R.T.

1. Vyberte disk, který chcete zkontrolovat.

2. Aktuální informace SMART můžete zobrazit klepnutím na možnost Informace S.M.A.R.T. Uvedená čísla vám pomohou zjistit stav disku.

Test S.M.A.R.T.

1. Vyberte disk, který chcete zkontrolovat.

2. Test S.M.A.R.T. nabízí dva způsoby, kterými lze zkontrolovat pevný disk: rychlý test a rozšířený test. Nejdříve vyberte způsob kontroly a potom zkontrolujte disk klepnutím na možnost Spustit. Přesný čas zpracování se může lišit v závislosti na systémovém prostředí.

3. Výsledky posledního testu jsou uvedeny v sekci Výsledek testu.


iSCSI Target

Část místa na svazku můžete vyhradit jako cíl iSCSI Target, který umožní klientům přistupovat k místu jako k místnímu disku. Můžete nastavit maximálně 10 cílů iSCSI target, ale ke každému cíli se může najednou připojit pouze jeden klient.

Vytvoření nebo úprava cíle iSCSI target

Název

Název cíle musí být jedinečný a nesmí být v konfliktu s iSCSI target na jiných serverech. Název cíle musí být kratší než 128 znaků a může obsahovat písmena, čísla, dvojtečky, pomlčky a tečky. Doporučený formát pojmenování je iqn.[datum].[doména]:[identifikátor zařízení]; například: iqn.2000-04.com.synology:uloziste.diskovepole.1.

Kapacita

Při úpravě kapacity lze zadat pouze kapacitu, která je větší než kapacita aktuálního cíle, aby nedošlo ke ztrátě dat.

Ověření CHAP

Pokud vyberete možnost CHAP, server bude moci ověřit identitu klientů. V režimu Vzájemný CHAP se navzájem ověřují klient i server. Uživatelské jméno se může skládat z 1 až 12 písmen a čísel a heslo se může skládat z 12 až 16 písmen a čísel.

Kontrolní součet CRC

Pokud povolíte kontrolní součet CRC, bude se kontrolovat, zda během přenosu dat nedošlo k chybě.

Různé

Můžete upravit maximální délku segmentu dat, abyste zvýšili efektivitu přenosu dat.


Win/Mac OS

Uživatelé systémů Windows a Mac mohou přistupovat k zařízení Disk Station přes síť s nastavením nakonfigurovaným na této stránce.

Souborová služba Windows

Povolit souborovou službu systému Windows

Povolte systému Disk Station, aby byl souborovým serverem Windows (server CIFS).

Server WINS

Microsoft Windows Internet Name Service (WINS) je mapovací služba systému NetBIOS pro mapování názvu na IP adresu. Pokud je systém nakonfigurován tak, aby se registroval se serverem WINS, uživatelé systému Windows jej mohou jednodušeji najít v sítích TCP/IP.

Optimalizovat databázové operace CIFS

Zaškrtnutím této možnosti zakážete „oportunistické zamykání“ CIFS, čímž se zvýší výkon, když databázové aplikace přistupují přes síť k databázovým souborům ve sdílené složce v zařízení Disk Station.

Povolit hlavní místní prohlížeč

Povolte systému Disk Station, aby byl hlavním místním prohlížečem. Poznámka: Povolením této funkce zakážete úsporný režim pevných disků.

Povolit koš CIFS

Zaškrtnutím této možnosti povolíte koš CIFS. Soubory, které uživatelé odstraní ze sdílených složek přes protokol CIFS, tak budou přesouvány do koše CIFS. Když uživatelé odstraní soubory ve sdílené složce, v kořenovém adresáři sdílené složky bude automaticky vytvořena složka „#recycle“.

Vyprázdnit koš CIFS

Klepnutím na možnost Vyprázdnit koš CIFS vyčistíte všechny koše CIFS a odstraníte tak veškerý obsah košů CIFS ve všech sdílených složkách.

Doména/pracovní skupina

Pracovní skupina

Systém můžete zařadit do určité pracovní skupiny kvůli správě sítě.

Název pracovní skupiny se může skládat z 1 až 15 znaků. Tyto znaky nejsou platné: [ ] ; : " < > * + = \ / | ? ,

Poznámka: Pokud název pracovní skupiny obsahuje znak „&“, uživatelé systému Mac OS 10.4.4 nebo starší verze se nebudou moci připojit k zařízení Disk Station přes protokol samba.

Doména*

Systém můžete přidat také do domény Windows ADS/NT4. K doméně se lze připojit tímto způsobem:

  1. Vyberte položku Doména a zadejte název domény. Pole Server DNS je volitelné.
  2. Klepněte na tlačítko OK.
  3. V okně, které se otevře, zadejte uživatelské jméno a heslo správce na doménovém serveru.
  4. Klepněte na tlačítko OK.

Server DNS*

Server DNS se ale doporučuje určit, aby mělo zařízení Disk Station usnadněné hledání domény. Pokud ale doména není registrována na serveru DNS, připojení k doméně se nemusí podařit.

Rozšířené možnosti domény*

Ve většině případů nemusíte zadávat žádnou rozšířenou možnost domény. Rozšířené možnosti domény jsou nutné pouze v určitém prostředí domény.

  • IP adresa doménového řadiče: Zadejte IP adresu doménového řadiče a Disk Station se s ním pokusí komunikovat. Pokud zadáváte více IP adres, použijte mezi jednotlivými adresami čárku. Pokud chcete, můžete za poslední IP adresu doménového řadiče zadat hvězdičku (*). Nepodaří-li se komunikace se zadanými adresami, Disk Station se pokusí komunikovat s jiným doménovým řadičem. Mezi hvězdičku a poslední IP adresu musíte vložit čárku.
  • Název NetBIOS domény: Zadejte název NetBIOS domény.
  • FQDN domény (název DNS): Zadejte název FQDN (název DNS) domény.

AppleTalk

„Pásmo“ je logická skupina zařízení v síti AppleTalk. Pokud jsou ve vaší síti nakonfigurována pásma AppleTalk, systém se automaticky připojí k výchozímu pásmu. Systém můžete nakonfigurovat tak, aby se připojil k jiným dostupným pásmům.

Time Machine

Chcete-li zálohovat data ze zařízení Time Machine na Disk Station, vyberte sdílenou složku z rozevírací nabídky.



Související články:
Joomla 1.5 s VirtuaMarketem - Instalace balíčku eCommerce_cs-CZ_14-04_06_Belldandy na Synology server ... Váš e-shop za pár minut! (11.02.2010)
SYNOLOGY DS-209+II (Poštovní stanice) - ROUNDCUBE webmail pro přístup k e-mailům přes webové rozhraní - návod pro admina i uživatele. AKTUALIZOVÁNO (01.09.2009)
Synology balíčkovač ipkg a instalace Midnight Commander (Odzkoušeno na Synology DS-209+II ) (31.08.2009)
Důležité odkazy k HDR Synology DS-xxx Disc Station pro SATA disky, Glan, USB2.0 ... pokračování předchozích článků (14.08.2009)
Synology DS209+ (DS-209j .... jéčkovou verzi radši nebrat). DS-209+ Disk Station je nejvýkonější komplexní řešení serveru All-in-one se 2 HDD (12.08.2009)
Řada DS209 - pozor na výkonnost (DS-209J je dost pomalá v menu) - kupte si radši verzi DS-209 a nebo DS-209+ !!! (10.08.2009)
FATÁLNÍ CHYBA při testování Synology Disk Station HDR Synology DS-209j (SATA disky, Glan, USB2.0 s verzí beta firmware DSM 2.2-0914 a hard disku HD WD (10.08.2009)
Synology Disk Station HDR Synology DS-209j Disc Station pro SATA disky, Glan, USB2.0 Nápověda 2/2 (manuál k verzi firmware DSM 2.2-0914 -- 2/2) (08.08.2009)
Jak na torrenty u Synology DS-209j - jednoduše, ale pozor na tvrdé zákony ČR a Český telekomunikační úřad (ČTÚ) (07.08.2009)
Instalace a manuál k HDR Synology DS-209j Disc Station pro SATA disky, Glan,USB2.0 a hard disku HD WD CAVIAR GREEN WD6400AACS 640GB SATAII/300 16MB 72 (06.08.2009)
Jednoduchý watchdog nejen pro linuxový server (20.06.2008)
Instalace grafiky SIS662 u základní desky Intel D201GLY2 Ubuntu 8.04 "Hardy Heron" a nebo Kubuntu 8.04 "Hardy Heron" (31.05.2008)
Howto Linux - Jak zprovoznit GPRS Vodafone na telefonu Nokia 3500 (přes USB) v Ubuntu 8.0.4 přes KPPP (07.05.2008)
Starý počítač (AMD K6 300MHz, 160MB RAM (64+64+32), 10GB disk, CD-ROM) jako internetový stánek (levný Internetový kiosek s Debian Etch) (04.02.2008)
Iperf - Měření propustnosti datových spojů na principu Klient-Server ve MS Windows a v Linuxu (Postup krok za krokem) (15.11.2007)
Internetová kavárna ( Cyber Cafe ) na Linuxové distribuci Ubuntu a Kubuntu - jak na to? ... postup krok, za krokem. (21.05.2007)
Linux - Kompilace kernelu verze 2.4 a vyšší pro podporu SW raidu na distribuci Debian (26.12.2006)
Linux - Kompilace kernelu verze 2.4 a vyšší na distribuci Debian (26.12.2006)
Linux - Instalace DNS serveru BIND9 na distribuci Debian (26.12.2006)
Linux - Dodatečné vygenerování a odvolání certifikátu klienta pro OpenVPN server na distribuci Debian (26.12.2006)
Linux - Instalace a konfigurace VPN serveru za pomocí OpenVPN na distribuci Debian (26.12.2006)
Linux - Cron - nástroj pro periodické spouštění procesů na distribuci Debian (26.12.2006)
Linux - Instalace a konfigurace Teamspeak serveru verze 2.0.20.1 na distribuci Debian (26.12.2006)
Linux - Instalace a konfigurace FTP serveru Proftpd s virtuálními účty na distribuci Debian (26.12.2006)
Linux - Instalace a základní konfigurace WWW serveru Apache 2 na distribuci Debian (26.12.2006)
Linux - Instalace a konfigurace Nagiosu na distribuci Debian (26.12.2006)
Linux - Instalace Hotsanicu na distribuci Debian (26.12.2006)
Návod na používání watchdogů na asynchronním portu PC (06.12.2006)
Také děláte v Linuxu - Typ na dobrou knížku ( Linux - Kompletní příručka administrátora) (01.12.2006)
SmokePing - zprovoznění monitorování délky odezvy a ztrátovostí paketu v grafech (01.12.2006)
Linux a ... hlavně odkazy (27.11.2006)
Zajímají Vás protokoly UPSek? - UPS Protocols (23.11.2006)
Debian 3.1r3 (Sarge) - 2 DVD (Poznámky k instalaci pro začátečníka - prvotní nakopnutí - RYCHLOKVAŠÁK) (23.11.2006)
Debian - nastavení Virtual host a Apache II (22.11.2006)
Malý průvodce konfigurací Apache (21.11.2006)

[Akt. známka: 0] 1 2 3 4 5

( Celý článek | Vložil: admin WifiMorava.com (Internet k Vám dom | Informační e-mail |Vytisknout článek )

Neručíme za obsah článků jiných autorů !!! Pokud jste neodsouhlasili, nečetli a nebo nesplňujete podmínky pro naší doménu a stránky této domény podřízené, opusťte okamžitě tyto stránky, které jsou od 18. let a jsou výhradně pro rozumově dospělé jedince!!!

 

 

 

Zdroj: WiFiMorava.com a internet


  kulatý roh
CyklistikaJižní Čechy PenzionZarybněníKunžakTuristika chalupaRodinný penzionChatyChata pramiceJindřichův Hradec chataStrmilov a okolí UbytováníČeská Kanada chataKomorníkČeská Kanada

Stránky WiFiMorava.com jsou vytvořeny prostřednictvím phpRS (http://www.supersvet.cz/phprs/).
Pokud byl znám autor daného článku, URL nebo zdroj, je vždy u daného článku uveden.
Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami,
nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Všechna práva vyhrazena